Painlevel 5000

Mår jättedåligt just nu, klockan är i skrivande stund 04:21. Har legat och vridit och vänt på mig i flera timmar nu och jag fick typ panik och var tvungen att ta upp datorn. Har såå ont både från reumatismen och från de leder jag fått kortison i. Just nu är käken himla illa, jag kan knappt spänna den, eller ens ligga på den kinden. 
Har precis tagit en till morfintablett, och ber till högre makter att den hjälper snart, för jag blir galen. Både av trötthet och av smärta.
 
Har suttit en stund och kollat igenom bilder från i somras när jag ändå mådde helt okej. Ledighet, värme, kompisar, upplevelser, you name it. Satte ihop ett litet collage utav mina favoritbilder från sommaren och jag blir så glad när jag tittar på det! Ni kanske inte tycker att det är så intressant, men det är min blogg, hihi.
 
Bild 1: Jag och min bästa vän Emma på väg hem efter den ca bästa dagen på hela sommarlovet tillsammans med våra pappor och min lillebror på Skara Sommarland.
Bild 2: När jag och mamma var i Stockholm. Vi gick otroligt mycket runt både i centrum och i Gamla stan och det var såå himla roligt. Vi bodde över en natt på hotell och jag åt så mycket hotellfrukost på morgonen att jag var tvungen att gå och lägga mig en sväng, haha.
Bild 3: Långpromenad i solnedgången med Tindra! Saknar verkligen att kunna gå ut och GÅ utan att halvt dö sedan när jag kommer hem.
Bild 4: Stranden i Gränna.
Bild 5: Från Unga reumatiker-lägret, har ett helt inlägg om det HÄR.
Bild 6: Annie, Jennifer och jag på spex sista veckan i nian.
Bild 7: När jag åkte och hälsade på min älskade Sofia, vi hade så himla kul och gick på Harry Potter utställningen och bara flummade runt allmänt, mycket bra helg.
 
Sommaren 2014 var en utav mina roligaste ever. Åt kortisontabletter och hade ett fotbollsansikte, men mådde rätt bra ändå. Eller, det är i alla fall vad min hjärna vill komma ihåg, och det är väl tur att man kommer ihåg de braiga sakerna, eller vad tycker ni?

Kommentarer:

1 Julia Müller-Sandvik:

Det är tur att man har selektivt minne, verkligen, så att man kan tänka tillbaka på allt bra :)

sv: Åh, jag förstår, det låter hur hemskt som helst :( Jag har också en sjukdom som inte går att bota :(

2 Sofia Krantz:

Ååååh, mitt hjärta typ hoppade till av någon anledning. Saknar dig så mycket! Får åka ner till dig snart. <3

3 Regina :

Åh tycker så synd om dig! Hoppas effekten från sprutorna kommer snart.
Massa kramar <3

Svar: kram regina! <3
Jessica, 16

4 Sandra Lundin:

Så härligt att du fick en så fin sommar, det är ju verkligen något man kan titta tillbaka på och minnas med glädje nu när det är så grått ute.

Tack för din kommentar på mitt vårdinlägg. Det jobbigaste av allt är att jag vet att jag måste bli ivägremitterad till både röntgen och någon slags reumatolog eftersom det är där mina problem ligger. Men ingen doktor på vårdcentralen vill ta det seriöst och sjukhuset ligger en timme bort med buss så det känns så övermäktigt. Vet inte om jag nämnde det men jag har inte kunnat sova på min rygg/sidan på fyra år på grund av smärta i höfterna men läkarnas ständiga lösning är att bara spruta mig full med kortison. Det hjälper ju uppenbarligen inte. Vet inte vad det är för problematik jag har men jag gillar ändå att kika in här för det känns ändå som att jag blir lite klokare av det du skriver.

Svar: Hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart! Kram!
Jessica, 16

Kommentera här: