Unga Reumatiker

 
En tid efter att jag blev sjuk gick jag och min familj med i Reumatikerförbundet. Eftersom att jag är yngre än 32 kopplades jag till Unga Reumatiker, en fantastisk förening som ordnar träffar och aktiviteter för barn och unga med reumatism.
I somras var jag på ett läger med UR och det var nog det bästa jag gjort i mitt liv. De dagarna var så himla roliga och nu när jag tänker tillbaka på det så ler jag. Jag lärde känna så himla många underbara personer som jag fortfarande håller kontakten med och vi stöttar varandra när livet blir för jobbigt. Det bästa med lägret var att alla som var där var sjuka. Vi förstod varandra på ett sätt som mina vänner här hemma inte gör. Missförstå mig inte, jag älskar mina vänner och dom ställer upp för mig till 110%, men att umgås med andra reumatiker var priceless. Det fanns andra med svullna knän och kortison-ansikten. För en gångs skull kände jag mig inte ensam i min sjukdom. Vi blev som en liten familj under de där dagarna. Vi sov, åt, lekte och skrattade ihop. Vi sprang i vattenspridare mitt i natten, badade i solnedgången, men viktigast av allt, vi pratade. Vi behövde inte förklara saker för varandra, utan vi förstod ändå, det var så himla skönt. Saknar alla som jag träffade där jättemycket, men förhoppningsvis ses vi på lägret nästa sommar, eller var säger ni tjejer?
 
Bild 1: Ida, Johanna och Regina / Bild 2: Matilda och Regina går catwalk / Bild 3: Mina partyarmband /
 Bild 4: Regina, Ellen, Johanna, Ida, jag och Felicia (Reginas bild, @Regina_bw på Instagram) /
Bild 5: Jag och Regina med våra goodiebags / Bild 6: Jag och Regina är ute och paddlar (Camillas bild, krigszonen.blogg.se)
 
Och vad vill jag säga med det här inlägget då? Om ni har en reumatisk sjukdom, gå med i Reumatikerförbundet! Det är himla bra och ni kan träffa vänner för livet.
Till er som inte är reumatiker så får ni gärna donera pengar till Unga Reumatiker. Era pengar kommer att gå till forskning för att lösa reumatismens gåta. Känner ni er extra snälla kan ni ju gå in på den här länken, för där står det mer!
 
Visst ser det himla sagolikt och magiskt ut? Det är precis vad det var.

Kommentarer:

1 Julia Müller-Sandvik:

sv: Men åååh så snällt sagt. Du måste ju btw ha kanske världens roligaste header >.<

Svar: haha, man har ju sina små skills i ryggsäcken att ta fram när det behövs! ;)
Jessica Morén

2 Regina:

Åh nu börjar jag tänka på alla underbara minnen från lägret! Det lägret var sjukt(i flera betydelser) kul och jag saknar dig väldigt mycket!
Kram <3
/Lord Reginald

Svar: puss och kram bästa reginald! <3
Jessica Morén

Kommentera här: