Den eviga tröttheten

Alla kan väl hålla med om att de känner sig trötta då och då, speciellt på hösten när det börjar bli kallare och mörkare ute. Efter skolan lägger du dig ner och sover en timma eller två och sedan är du hur pigg som helst igen. En god natts sömn kan eliminera din trötthet.
Jag är trött hela tiden. En sorts trötthet som inte går att ladda upp med sömn, utan den finns där hela tiden. Den hänger över mig som ett grått moln och påverkar mig varendaste minut utav dagen. Jag kommer inte ihåg senaste gången jag hade en dag där jag kände att orken räckte till. Varje dag efter skolan däckar jag totalt när jag kommer hem. Den energin som behövs för att vara glad och koncentrerad tas ifrån mitt reservbatteri, och ju mer jag tar ifrån det, ju tröttare blir jag, och desto svårare blir det att ladda upp det igen.
Men ibland är det värt att nalla ifrån reservbatteriet. En heldag med kompisarna kan göra så att jag inte orkar någonting alls de två nästkommande dagarna. Men glädjen jag fick överväger de dagar som jag är helt slut på, annars skulle jag ju inte göra det igen och igen. Det är en himla svår balans att hushålla med det batteriet man har. Jag lär mig fortfarande, vart går min gräns? Hur mycket orkar jag? Men livet har precis börjat, så det har jag tid på mig att klura ut!
 
Tack och hej från serietittande Jessica i sängen!

Kommentarer:

1 Sandra:

Känner igen mig i det du skriver! Får ofta sätta upp strikta to do-lists under dagen för min kropp vill bara lägga sig i sängen och vila hela tiden och då blir ju inget gjort. Har inte blivit utredd än men läkarna misstänker att jag har artrit/artros (kan aldrig minnas vilket) så jag antar att jag har mycket att lära av att läsa din blogg. Tack för att du kikade in på min!

Svar: ja jag lever efter to do-lists, alltså inget i mitt liv funkar annars, haha.artrit är det som jag har, alltså en inflammatorisk ledsjukdom.
artros är förslitningsskador på lederna kan man säga!
roligt att höra att du gillar bloggen, för jag gillar din!
Jessica Morén

Kommentera här: