Kroppen sviker mig

Idag har det inte varit en bra dag för Jessica Morén. I skolan övade vi på HLR och jag kände hur kroppen bara gav upp, jag ville lägga mig ner på marken och jag kände mig svimfärdig. Men jag ville ju vara med precis som resten utav min klass, så jag var med, hela tiden, men nu på kvällen kunde jag knappt tvätta håret. Att en sådan självklar sak som att tvätta sitt eget hår kan kräva så mycket fokus och ork. Det är fan sjukt.
Handen har blivit svullen också efter dagens aktiviteter. Det är som en liten kula precis under handloven. Den är röd, varm och öm. Kan knappt nudda den. 
 
Jag ville testa att vara utan rullstolen en dag i skolan, så igår var jag det. Inget smart drag. Idag kunde jag knappt ens rulla själv utan var tvungen att få hjälp. Och för att inte tala om knäna som bara molar och molar och molar. Jag blir så sjukt trött på dom att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
 

Kommentera här: