Syns det inte, finns det inte

 
Köttbulleknän, hejhej.
 
Min sjukdom är osynlig. Den syns inte på mig och om jag inte berättade skulle ingen veta. Den finns på insidan av mig och kommer alltid att finnas där. Därför är det svårt för människor i min omgivning att förstå hur dåligt jag mår och hur sjukdomen påverkar mig, eftersom att jag ser helt vanlig ut. Det är ett hemligt krig som sakta, bit för bit, tar sönder mig. 
 
Det är också himla jobbigt för mig att behöva förklara för nya människor varför det är si och varför jag inte kan göra så. "Men det syns ju inte på dig, Jessica!", visserligen inte, men frisk är jag ju inte i alla fall.
 
Syns det inte finns det inte. Eller? 

Kommentarer:

1 nicolinda.blogg.se:

Du ska aldrig behöva förklara dig. Folk borde lära sig vett för fan!! Jag skulle aldrig begära en förklaring. Om en person har en svårighet eller ett hinder eller någonting i den stilen så känner jag verkligen inte att jag behöver eller ska lägga mig i. Det enda jag skulle kunna fråga är "behöver du hjälp?" Inget annat. Jag dömer aldrig någon annan och låter personen i fråga berätta helt utan tvång och om den inte vill förstår jag helt.

Men vissa typ begär förklaringar av en eller dömer ut en innan de ens vet vad saker handlar om. Varför vill man ens döma? Kan man inte ha vett borde man åtminstone vara förstående gentemot detta.. det kanske inte är såhär du menade med ditt inlägg men det är så jag uppfattade det.. önskar dig allt gott, Jessica! ♡

Svar: Det är synd att inte alla är lika vettiga som du är!
Jessica, 16

Kommentera här: