Lever livet i vinterlandet

 
Sitter just nu i en liten, liten husvagn med svindålig internetuppkoppling, men var ju tvungen att visa er hur fint det är här i Säfsen nu! Det är massor av snö och nu längtar jag verkligen till julen! Här är det mycket torrare luft än hemma där det bara är fuktigt och regnit så lederna mår mycket bättre, även fast det är 4 minusgrader.
Skulle önska att jag hade en pulka och lite bättre ben att springa med så att jag skulle kunna åka lite i backarna här, det var så längesedan! Det är inte kramsnö heller eftersom att det är så kallt.
 
Hemma är det ju ingen snö alls, men det är kanske rätt skönt ändå, för det blir så svårt att komma fram med rullstolen i snö. 
 

Kommentarer:

1 Sofia Krantz:

Åååååh, gud vad mysigt! Så himla fin bild på dig och Zingo & Tindra. ♥

2 nicolinda.blogg.se:

Vackra vinterland! Mysigt ju :) Jag älskar när man går på snö och det knastrar sådär ljuvligt. Skönt att lederna mår bättre där. Visste inte att skillnaden på luften hjälper ens leder t.ex.? Intressant ju.

Svar: För mig spelar vädret faktiskt rätt stor roll i mitt mående! Jag mår bättre i torrare luft och sämre i fuktig. En brukar ju säga att reumatiker mår bättre på sommaren pga värmen, men jag mår bara sämre. Anledningen är att i Sverige har vi väldigt fuktiga sommrar vilket gör att mina tår och fingrar sväller upp och jag mår bara allmänt dålig. På vintern är det samma sak, hög luftfuktighet = ondare. Detta är ju inte fallet för alla, men så är det i alla fall för mig. Sedan brukar jag även få ont i huvudet när det är fullmåne, men där finns det ju meningsskiljaktigheter ifall det kan påverka människor på det viset.
Jessica, 16

Kommentera här: