Finns det något bra med skiten?

Om vi ny skulle snudda vid det här ämnet om det ens finns något bra med att få en reumatisk sjukdom. Nackdelarna överväger såklart fördelarna, men några fördelar finns det ju allt!
 
• Jag får ha en superskön stol i skolan och får inte träsmak i baken som mina klassisar
• Jag har blivit en mer empatisk människa
• Jag uppskattar de små sakerna i livet mer
• Jag har träffat människor jag aldrig skulle ha träffat om jag var frisk
• Jag får skriva på den här bloggen och nå ut till andra reumatiker samt icke-reumatiker och informera hur livet med en osynlig sjukdom kan vara
 
Fem saker att klamra sig fast vid och älta om och om igen i huvudet när smärtan övertar hela ens väsen och allt känns meningslöst. Man måste ta till alla överlevnadstekniker man kan.
 

Kommentera här: