Juletider och skolstress kryddat med en dos ont

Jag och Emmson
 
Är mitt uppe i julkarusellen med paket och tomtar och julgran och julstök. I helgen spenderade jag massor av tid med Emma. Vi hade det asbra och kollade på Trolltider och käkade apelsiner (eller jag gjorde det i alla fall). På lördagen åkte vi iväg och köpte massor av julklappar och det känns väldigt skönt att nästan ha allt det avklarat. Inslagning utav presenter blir det nog denna vecka när jag får tid (!!!!), har två prov som ligger och släpar som ska göras snarast. 
 
Som ni kanske förstått är det väldigt stressigt med skolan nu och jag sover inte särskilt bra just nu. Har svårt att komma till ro och slappna av. Detta påverkar ju självklart mitt humör men också kroppen min. Det har hänt något knas med höften och jag haltar och knäna gör skitont som vanligt (alltså borde egentligen acceptera att det alltid kommer göra såhär ont för just nu så ser jag inte att det någonsin kommer gå över). 
 
Hur som haver så längtar jag något enormt till julen! Mamma har slagit in alla paket och jag har redan kollat på vilka som är mina, hehe. På onsdag ska jag till farmor och baka pepparkakor, eller det blir inget bak för mig i år pga mina dumma fingrar men ett pepparkakshus ska jag i alla fall ta och bygga! 

Kommentera här: