Varför gör min kropp illa mig hela tiden?

Alltså ibland undrar jag vad min kropp har emot mig. Den bara hoppar på sig själv och håller på och bråkar. Det är ett krig inuti mig som jag inte kan stoppa, som en oskyldig är det enda jag kan göra att sitta och ta emot granatsplitter och bomber. Maktlösheten tar kål på mig. Mitt öde ligger i min läkares händer och jag kan inte göra någonting för att få stopp på det onda. Just nu hoppas jag på att det tröttar ut sig själv och lägger sig tillslut, men det fungerar inte så. Min kropp besvarar eld med eld.
 
Allt är så stört och jag kan inte se något slut på det här. Jag har tappat tron på att vi kommer att hitta någon medicin som kan hjälpa mig. Och det känns jävligt mörkt att behöva leva hela mitt liv i smärta. Liksom, det här kommer ju aldrig ta slut. Det finns i mig föralltid, vare sig jag vill eller inte. Det styr mitt liv, mer än vad jag vill. Jag vill ju själv styra mitt liv, det är väl det som är hela poängen? Det är MITT liv. Inte reumatismens liv. Den har bara hoppat på mig som en liten parasit och liftar med mig genom livet. Surt att ha en ovälkommen passagerare med på resan. Men förr eller senare kommer den få betala, vare sig den vill eller inte.
 
Dålig teckning, men ni fattar symboliken här va?

Kommentarer:

1 Life of Johanna:

Låter jobbigt och ha det så :/ Förstår du blir trött :/

Ja, rabatter gillas alltid :)

2 Nelly:

Usch, så jobbigt :( Men härligt att du fortsätter kämpa på!

3 Anonym:

Fast jag inte är reumatiker och bara är över rörlig så känner jag igen mig i allt som du säger. Att man är konstant trött och att det är så jobbigt att bara stå upp och att bara av att inte göra något så går det åt trubblet så mycket energi än vad ens kompisar.

4 Lilla Malin:

Ärligt talat vet jag inte hur det är men förstår att det är jobbigt och känns hopplöst. Kämpa!

SV: Ja, men lite så känner jag också. Andra i samma ålder har ju inte sett lika mycket av Sverige och det är synd tycker jag.

5 Therese Bjärstig:

Fy så ledsamt och orättvist att du ska ha det så här. Har en bakant med ledproblem/reumatism som fått kämpa massor och får skov i perioder då det blir sämre. Kan nog inte ana hur det är. Men har själv en kronisk kotglidning i ryggen som gör att min kropp inte fungerar som den ska alltid och ger ständig värk... Trist. Och ja, vi har haft snö i två omgångar, men nu i helgen försvann den igen, men i slutet av veckan skulle den komma åter - kanske tredje gången gillt och att den lägger sig för i år?! Ha en fin söndagskväll. KRAM

6 Bettan:

Älskade vän, tänker på dig och känner med dig. Håll ut <3

Kommentera här: