Svar på frågestunden!

Har ju haft en frågestund igång här på bloggen, och jag tänkte ta och svara på den nu! Om du sitter och klurar på någon mer fråga så skicka iväg en kommentar så svarar jag på den (men kom ihåg att skriva in din e-mail så att du ser när jag svarat).
 
Vilka mer med reumatism känner du?
Eh, ja, alltså alla pinglor från lägret i somras och sedan min älskade mormor och några andra, alltså fattar inte frågan riktigt, men jag känner rätt många med reumatism.
 
Hur klarar du av skolan med reumatism och så?
Tänkte skriva ett helt inlägg om detta, så svaret här kommer inte att bli så invecklat. Men ja, alltså jag går dit, dör inombords, försöker hänga med på lektionerna, hinner inte med något och får sedan jobba ikapp hemma, vilket jag inte har någon ork till. Som tur är har jag alltid haft lätt för mig i skolan, annars vettefan hur det hade gått.
 
Finns det folk som stöttar dig?
Det finns massor! Vissa mer och andra mindre, men fina människor som bryr sig om mig, det finns det gott om.
 
Hur är din nya klass?
Min nya klass är himla bra! Tror inte att jag skulle kunna få en bättre, så hade en väldig tur.
 
Vem har du kommit närmast i din klass?
Alltså det finns ju endel som ligger mig varmare om hjärtat och som jag umgås med mer, men de som jag kommit närmst är väl Linnea och Felicia (Annie kände jag sedan innan).
 
Bild 1: Annie, jag och Jennifer / Bild 2: Wilma och Linnea / Bild 3: Jag och Linnea med blommor / Bild 4: Jag, Linnea, Felicia och Annie / Bild 5: Linnea, Madelen och Felicia (Alla bilder utom den svartvita är hederligt stulna ifrån Linneas blogg)
 
Hur skulle ditt liv sett ut utan din reumatism?
Jag har faktiskt ingen aning. Jag skulle nog vara gladare, men inte uppskatta det lika mycket som jag gör nu, eftersom de dåliga dagarna är fler än de bra. Jag kommer just nu inte ihåg en dag där jag inte har haft ont. Jag skulle förmodligen haft andra vänner, men jag är glad att jag har fått andra än de som inte ställde upp när jag blev sjuk för de nya är mycket bättre.
 
Hur blev du diagnostiserad?
Det tog ett bra jävla tag innan jag ens fick komma till en reumatolog, men ett helt inlägg finns här om min sjukdomshistoria.
 
Hur ofta är du på sjukhuset?
Hm, det beror helt på om jag ska få börja med någon ny medicin/ska prova ut någe hjälpmedel/ska få kortisoninjektioner just då. Men just nu skulle jag tippa på ca 2-6 gånger i månaden, oftast med flera olika besök samma dag eftersom vi försöker slå ihop dom för att jag inte ska behöva missa så mycket skola.
 
Varför valde du vårdprogrammet fast du själv är sjuk?
Min sjukdom är väl kanske en bidragande orsak till att jag valde vård- och omsorgsprogrammet, eftersom jag har vistats så mycket i sjukhusmiljöer och att jag känner att jag vill jobba med människor. Jag tror att jag har endel att bidra med eftersom att jag kan relatera till vårdtagare med mina egna upplevelser inom sjukvården och försöka göra om och göra rätt det dom som jag har träffat har missat.
 
Har du några syskon?
Japp, jag har en lillebror som är 14 år gammal. Han är dryg och jobbig men jag älskar honom ändå.
 
Tror det var allt gott folk, vi hörs!

Kommentarer:

1 Anonym:

so much love to you darling 💗💗

Kommentera här: