Käken knakar loss

 
Så här låter min käke cirka hela tiden och det är så irriterande för att det känns liksom som att den sitter fast (vilket den ju i princip gör). Har även på känn att den är inflamerad igen för att jag är himla öm över käkleden och det gör ont när jag tuggar och gäspar, men sedan har vi ju den molande värken som känns typ hela tiden i bakgrunden. Som tur är så har jag fått en narkostid för att få ett gäng kortisonsprutor. Har tagit i båda käklederna en gång i vaket tillstånd, men det var väldigt obehagligt eftersom att man ser sprutan, så jag bad om att få sova denna gång.
 
Om ni undrar varför min käke knakar så är det för att den har värkt sönder på höger sida. Reumatismen har liksom "ätit upp" benet så att det är alldeles taggigt och dant, därför fastnar den och då låter det. Känner också att jag är väldigt attraktiv i videon *host*.

Kommentarer:

1 michelle bergström:

Typ sådär låter min ena käke också! :o har ingen aning om varför, men när den fastnar så kan de ibland göra sjukt ont för de går ju inte att t.ex. gäspa. Men oftast släpper de ganska fort.

Svar: aj, har du kollat upp det? förhoppningsvis så är det inte något reumatiskt, utan något mekaniskt fel i käken. kram!
Jessica, 16

2 michelle bergström:

Sv: min tandläkare sa att det kan bero på att man har haft mycket öroninflammationer? :o men jag har ingen aning, haha. Visst har jag haft mycket öroninflammationer när jag var mindre, men det är ju något som har börjat detta året typ.

Kommentera här: