Tjurig dag på sjukhuset

Var på sjukhuset idag och skulle först gå till ortopeden och hämta ut mina södskenor till fotlederna, var himla arg och hade gråten i halsen hela tiden. Dom satt inte bra, det blev varmt, och det skavde. Inget var bra idag, hehe. 
 
Här är jag när jag provade skenorna, asarg.
 
Sedan gick vi vidare till min läkare och han ritade lite kryss på mig till imorgon när jag ska få kortisonsprutor. Jag tror att det blir runt 10 styckna om jag räknade rätt. 
Vi pratade lite om inläggningen som kommer att vara vecka 48 och vilka mediciner som jag kanske kommer att få börja med lite längre fram. Ska troligen iväg till Astrid Lindgrens i Stockholm för att någon annan reumaläkare ska få ge sin åsikt också. Jag tror han sa att det var innan jul jag skulle dit.
 
 
Just nu är jag inte så arg längre utan bara ledsen. Jag känner att det börjar bli för mycket nu och jag orkar inte. Men det ska väl gå det här också.

Kommentarer:

1 michelle bergström:

Jag tycker så synd om dig som få ha ont hela tiden :(
Sv: ja visst är han söt! jag har faktiskt ingen aning om vad det är för en ras, men jag ska ta reda på det!:)

Svar: kram!
Jessica, 16

2 Julia Müller-Sandvik:

sv: Tack ska du ha så snällt! Kul att du lämnade kommentar så jag hittade hit. Vad hemskt det låter med så svåra reumatiska besvär, och så ung också. Finns det stoppmediciner?

Svar: stoppmediciner vet jag väl inte om man kan kalla det, men det finns ju sk. biologiska mediciner. man kan förklara det som att en inflammation är en orkester, och medicinen slår ut orkesterledaren så att orkestern inte kan fortsätta spela. jag har provat 3 biologiska mediciner men ingen har hjälpt mig hittils, så nu så letar vi efter en ny medicin, men det är himla jobbigt när hoppet byggs upp och sedan raseras när det inte fungerar gång på gång..
men kram på dig!
Jessica, 16

Kommentera här: