Snälla tomten

 
"Kära tomten som bor på Nordpolens topp, jag önskar att jag kunde känna lite hopp! Snälla kom hem till mej, säg att allt ska ordna sej. Du röda tjocka herre, säg att det inte blir värre. Rudolfs näsa lyser röd, snälla ge mig kämparglöd. Alla söta goa rara nissar små, ge mig en anledning att kämpa på. Jag vill inte ha någon liten grej, jag vill bara att allt ska kännas okej." skrev Camilla i det här inlägget och jag kan väl inte annat än önska likadant.
 
Julafton imorgon då. Vi ska hem till mormor och morfar och fira i år och det ska bli så mysigt! Måste helt ärligt säga att det jag längtar mest till är tuppluren i väntan på Kalle Anka, det är ju den bästa tuppluren man någonsin kan ta ju! Tyvärr börjar man ju bli äldre och julen är inte lika spännande som när man var liten. Jag och Emma pratade om det igår, hur mycket man skulle kunna ge för att få vara med om en barndomsjul igen.
 
God Jul alla sockertoppar, vi hörs!

Kommentarer:

1 nicolinda.blogg.se:

Äh vad fint Camilla skriver! Älskar hennes dikt.

Jag förstår dig men jag blir idag istället pirrig och glad för årets barn i släkten. Även sprudlande för gåvor jag ger bort, spännande att göra någon överraskad och glad :)

God jul! ♡☆ Jag önskar dig allt gott.

2 FrökenTV, bloggen om tv och film:

god jul

Kommentera här: